رمز خود را فراموش کرده اید ؟

کولر گازی اصل و فیک

خلاصه: تشخیص کولر گازی تقلبی از اورجینال با وجود دانستن تفاوت های آنها کار پیچیده ای نخواهد بود. کولر گازی های تقلبی معمولا از استانداردهای پایینی برخوردار هستند.

تشخیص کولر گازی تقلبی از اورجینال با وجود دانستن تفاوت های آنها کار پیچیده ای نخواهد بود. کولر گازی های تقلبی معمولا از استانداردهای پایینی برخوردار هستند که تشخیص آنها بسیار ساده است. امروزه با وجود تعداد زیادی از محصولات بی کیفیت در بازار، لازم است که بتوانید کولرهای گازی و اسپیلت های تقلبی و اصلی را از یکدیگر تفکیک کنید.

معایب کولرگازی تقلبی:

کیفیت اسپیلت تقلبی به هیچ عنوان قابل مقایسه با اسپیلت اصل نیست. شاید برخی از آنها از نظر ظاهری شبیه به هم باشند (گرچه در مورد کالای چینی حتی این مورد هم برقرار نیست)، اما از نظر طول عمر و صرفه اقتصادی به هیچ عنوان کولر گازی تقلبی را نمی توان جایگزین کولر گازی اصلی کرد.

یکی دیگر از معایب خرید کولر گازی تقلبی این است که این کولر ها فاقد گارانتی معتبر می باشند. داشتن گارانتی معتبر یکی از موارد مهم خرید هر دستگاهی است، چرا که به هرحال ممکن است کولر شما هر چقدر هم که عالی باشد، با مشکلاتی رو به رو شود که در صورت نداشتن گارانتی، هزینه ای زیادی را بر شما متحمل خواهد شد

از طرف دیگر کولر گازی فیک، فاقد خدمات پس از فروش نیز هست. بنابراین معمولا پس از تحویل، احتمالا خود مجبور به نصب آن خواهید شد. یا حتی اگر نصب هم برای شما انجام شود، احتمالا بعد از آن دیگر کسی پاسخگوی مشکلات به وجود آمده برای دستگاه نخواهد بود.

با توجه به تمامی مشکلات بالا که در صورت خرید کولر گازی فیک ممکن است برای شما به وجود بیاید، ما در زیر لیستی آماده کردیم تا در تشخیص کولر گازی تقلبی از اورجینال به شما کمک کند:

  1. بسته بندی: اولین نشانه شما برای تشخیص کولر گازی تقلبی از اورجینال، کارتن بسته بندی آن است. اولا بسته بندی کولر گازی اورجینال، بسته بندی ضعیفی نیست. علاوه بر این، معمولا محصولات اصلی روی بسته بندی دارای هولوگرام گارانتی هستند که حالت آینه ای دارد و نور را بازتاب میکند. اما بسته بندی کولر گازی فیک یا برچسب گارانتی را ندارد یا اینکه برچسب گارانتی آن شکل هولوگرامی ندارد.

  2. برچسب اطلاعات محصول روی سیستمی که در فضای بیرونی نصب می شود: برچسب موجود روی واحد کولر گازی نصب شده در فضای بیرون، نقره ای رنگ است و نوشته ها روی آن حک شده اند. کولر گازی فیک و غیر استاندارد معمولاً دارای برچسب شفاف با چاپ سیاه رنگ هستند. تشخیص این مورد ممکن است برخی وقت ها به دلیل نقره ای بودن رنگ خود بدنه دستگاه کمی سخت باشد. برچسب محصول حاوی اطلاعات دقیق از قطعات و اجزای کولر گازی، میزان مصرف برق، مدل دستگاه، نوع گاز مبرد، نوع کمپرسور و همچنین کشور سازنده کولر گازی می باشد که می تواند در تشخیص کولر گازی تقلبی از اورجینال کمک کننده باشد.

  3. برد الکتریکی نصب شده روی سیستم خارجی: یکی از راه های تشخیص کولر گازی تقلبی از اورجینال، برد الکتریکی روی محصول است. محصولات با کیفیت معمولا دارای بردهای بزرگ و پیشرفته ای هستند، در صورتی که در کولر گازی ارزان معمولا از بردهای ساده تری استفاده می شود. قبل از خرید کولر گازی، از فروشنده بخواهید که برد روی دستگاه را به شما نشان بدهد تا بتوانید خرید مطمئنی داشته باشید.

  4. آرم روی سیستمی که در فضای بیرونی نصب می شود: آرم شرکت تولید کننده کولر گازی اورجینال معمولا روی بدنه سیستم حک شده است، اما در مورد کولر گازی ارزان و فیک ممکن است که صرفا با یک برچسب نام شرکت تولیدکننده مشخص شده باشد.

  5. مدل کولر گازی: پیش از خرید اسپیلت، از فروشنده بخواهید که نام و مدلی را که روی بسته بندی کولر نوشته شده را در اختیار شما بگذارد. اگر این مدل را گوگل جست و جو کنید، باید آن را در کاتالوگ موجود در سایت های معتبر شرکت سازنده کولر بیابید. می توانید عکس های این کاتالوگ را با محصول مورد نظر مقایسه کنید و متوجه فیک بودن آن شوید. مدل های تقلبی معمولا یک حرف کمتر یا بیشتر از مدل اصلی شرکت ها دارند که در صورت عدم توجه کافی ممکن است شما را به اشتباه بیندازند.

  6. موتور دستگاه: کولر گازی های اصلی و با کیفیت معمولا موتور های سنگین و با سیم پیچ قوی دارند. علاوه بر این، مدل موتور استفاده شده در ستگاه را نیز می توانید از فرونده بپرسید و با اطلاعات موجود در کاتالوگ اصلی کولر گازی تطابق دهید.

  7. گاز استفاده شده در کولر: گاز کولر گازی اورجینال معمولا R410 است (یا R22 در کولر های معمولی و R410a در کولرهای گازی کم مصرف) در صورتی که کولرهای تقلبی از این گاز استفاده نمی کنند. این اطلاعات را می توانید از روی برچشب نصب شده روی پنل کولر گازی به دست آورید.

جمع بندی

تفاوت های کولر گازی فیک و اورجینال در موارد بالا خلاصه نمی شود. گاها در کولرگازی های تقلبی از کمپرسورهای کم توان تر استفاده می شود که باعث کاهش کارآیی کولر می شود. علاوه بر این، معمولا در کولرهای گازی تقلبی قطر لوله های به کار رفته در دستگاه نسبت به کولر گازی اصلی کمتر است، اما این موارد به هنگام خرید قابل تشخیص نیستند و با گذشت زمان و استفاده از کولر گازی به چشم می آیند.

همواره تعدادی سودجو هستند که به جای فروش کولرگازی اورجینال، به فروش کولر گازی های ارزان و بی کیفیت روی آورده اند. اما باید بدانید که هیچ ارزانی بی علت نیست و شاید کولر گازی های تقلبی از نظر ظاهری تفاوت زیادی با کولر گازی اصلی نداشته باشند، اما تفاوت کیفیت آنها در طی زمان مشخص خواهد شد.

به همین دلایل، می بایست کولر گازی را از مراکز معتبر خریداری کنید. برای همین منظور ما پیشنهاد می کنیم که برای خرید کولر گازی اصل و اورجینال به فروشنده های مطمئن مراجعه کنید تا از خرید خود نهایت استفاده را ببرید. لازم به ذکر است که تمامی کولرهای موجود در فروشگاه ما اورجینال و اصل هستند و کیفیت تمامی آنها گارانتی شده است.

بازگشت به بالا